Forretningskonsept

Mål:

Askjem Bobilformidling AS vil være det beste stedet for salg av brukte bobilergjennom kommisjonssalg og bobilformidling. Vi ønsker at både selgere og kjøpere foretrekker oss på grunn av vår lange bransje erfaring og vårt sterke fokus på en enkel og gjennomsiktig handelsprosess.

Hvordan skiller vi oss ut?

Vi driver KUN med kommisjon/formidlingssalg og vi har derfor INGEN egne bobiler som konkurrerer med DIN!

Tjeneste:

Vi kobler eiere av brukte bobiler med potensielle kjøpere gjennom vårt nettverk. Fra markedsføring og visning til salg og overlevering tar vi hånd om hele prosessen.

Målgruppe:

Primært rettet mot private bobileiere, men også andre forhandlere som søker en effektiv måte å selge brukte bobiler på. Kjøpere inkluderer enkeltpersoner og familier som søker pålitelige brukte bobiler.

Verdiforslag:

Vi tilbyr eiere en bekymringsløs salgsopplevelse og kjøpere tilgang til et bredt utvalg av kvalitetssjekkede brukte bobiler. Vi håndterer alt fra markedsføring til salgsavslutning med rimelige provisjonspriser.

Markedsundersøkelser:

Lokale undersøkelser viser økt etterspørsel etter brukte bobiler, med muligheter for differensiering gjennom profesjonelle kommisjonstjenester.

Forretningsmodell:

Inntekter kommer fra provisjonsgebyr basert på salgsprisen. Kostnader inkluderer markedsføring, visning, administrasjon og logistikk. Vi har ingen EGNE bobiler som konkurrerer med din!

Markedsføring og salgsstrategi:

Digital markedsføring, arrangementer og profesjonelle salgskanaler er nøkkelen. Brukervennlig nettsted og god kundeservice støtter salgsstrategien.

Team:

Ledet av Odd Askjem som er tidligere daglig leder av Askjems Camping Center AS gjennom nesten 30 år. Ellers så består teamet vårt av erfarne bobilrådgivere, markedsføringsspesialister og administrativt personale, som deler lidenskap for bobilindustrien.

Økonomiske fremtidsutsikter:

Forventer jevn økning i salgsvolumet med økende antall eiere som søker profesjonelle salgstjenester. Langsiktig vekst og lønnsomhet vil oppnås gjennom økt markedsandel og effektive kostnadshåndteringsstrategier.

Risikovurdering:

Mulige risikoer, som økonomiske svingninger, endringer i forbrukertrender og konkurransepress, vil vi håndtere ved å opprettholde en konkurransedyktig provisjonsstruktur, være fleksible med markedsføring og holde oss oppdatert på trender. Selskapet som eier Askjems Bobilformidling AS har solid likviditet og økonomi.

Bærekraft og samfunnsansvar:

Vi vil oppmuntre til gjenbruk og resirkulering av bobiler for å redusere miljøpåvirkningen. Samtidig støtter vi lokale organisasjoner som jobber for samfunnsutvikling og miljøvern..